måndag, november 29, 2010

Chokladrosen

Hej hej. Här kommer ett skepp lastat med chokladcupcakes.


Ingredienser

4 dl vetemjöl
2 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl kakao

1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja

Sätt ugnen på 200°C. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och rör sedan ihop de andra i en större. Blanda sedan ner de torra i resten och rör om så det inte finns några klumpar. Fyll formar till lite mer än hälften och ställ in i ugnen i ca 10-15 minuter.

Frostingen är väldigt höftad. Men det är kanske ungefär såhär.
100g väldigt mjukt smör
100g philadelphia
4 dl florsocker med chokladsmak
100g smält choklad
Florsocker
(2 msk grädde)

Vispa smör och philadelphia med elvisp. Tillsätt sedan den smälta chokladen och vispa lite till. Ha sedan i chokladflorsockret. Tillsätt grädden och vanligt florsocker tills du får en tillräckligt fast frosting.

4 kommentarer:

  1. Jag vet Anna! Och jag älskart' du är nog mitt trognaste fan :') Gett mig muffinsbok och allt!

    Jag läser faktiskt din blogg då och då, tycker den är så mjuk och fin!


    Kram

    HP

    SvaraRadera
  2. Anonym9:32 em

    http://www.carolynskitchenonline.com/aprons/cupcakeApron_Pink.html?s=1

    SvaraRadera