fredag, februari 13, 2009

vattnet

Eftersom jag inte dricker kaffe brukar jag oftast nöja mig med vatten. Ibland saft, men oftast bara vatten. Vatten är gott. I alla fall när det är kallt. När man tar vatten från kranen i köket här utanför är det bara lite halvkallt, inte på långa vägar så kallt som man vill ha det. Grejen är den att vattnet i kranen på toaletten blir jättejättekallt. Precis sådär gött som man tycker om. Men ändå går man inte in och fyller på sitt lilla glas där. För det känns äckligt på något vis. Även om det är från kranen. Hur kommer det sig egentligen? Konstigt.. Vi lever i en märklig värld.

4 kommentarer:

  1. Anonym10:42 fm

    Huvudet på spiken Anna - varför är det äckligt att fylla på från toakranen. Det undrar jag med.

    Jag lade mig för att sova klockan ett hemma hos en vän. Klockan halv två, två, halv tre, tre och halv fyra vaknade jag av att kattungarna och kattmamman levde rövare bredvid mig. Vid fyra på natten bestämde jag mig för att åka hem. Så jag smög på mig kläderna, ut i den iskalla bilen och körde hem. Hemma fick jag sova i två timmar innan det var upp för att åka till jobbet. Då är det förseningar. Nu har jag huvudvärk, trött som fan, ledsen för att det är alla-hjärtans-jävla-kuk-dag imorgon och så är jag dessutom hungrig. Fredagen den 13 kan härmed fara åt helvete. Så. He he.

    SvaraRadera
  2. Anonym11:24 fm

    Mycket sant där. Man får fylla glas i förväg och ha dem i kylen ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym3:09 em

    men aa va glad att du kan dricka kran vatten. saknar detta fenomen. har far man kopa vatten pa flaska. och ibland smakar det bara skit. usch!

    SvaraRadera
  4. Anonym3:09 em

    men aa va glad att du kan dricka kran vatten. saknar detta fenomen. har far man kopa vatten pa flaska. och ibland smakar det bara skit. usch!

    SvaraRadera