måndag, februari 09, 2009

Spårvagnstant

I natt drömde jag en dröm. Kanske den tråkigaste och mest meningslösa drömmen jag drömt i hela mitt liv. Jag drömde att jag åkte spårvagn. Bredvid mig hade jag en gammal tant med fruktansvärt mycket packning. När vi kom fram till kungsportsplatsen skulle jag hjälpa henne med packningen, men spårvagnen åkte iväg när vi båda stod utanför. Hon hade alltså väskor kvar på vagnen. Då börjar tanten springa efter spårvagnen som värsta 100meters löparen. Jaha tänkte jag, där stod jag med alla hennes väskor. Då ser jag en man klättra på Avalon, vem är det säger jag högt. -Det är bara en fasadklättrare som övar inför en inspelning säger en gubbe då.
Sen var drömmen slut.

2 kommentarer:

  1. Anonym9:50 fm

    Somna igen: vad händes med tanten, klarade hon att springa i fatt?

    SvaraRadera
  2. Anonym9:59 fm

    Förstås, vad dum jag är.

    SvaraRadera