fredag, april 08, 2011

Isglassveckan: Fredag

Hej på er!

Jag råkade glömma av att jag hade en blogg igår. Det blev lite mycket där. Men nu är jag på banan igen.

Det verkar vara många som undrar vart jag hittat pinnarna. Och de har min syster köpt till mig på ebay. Tror absolut det är det bästa stället att hitta billiga pinnar. Annars finns det att köpa på en del svenska sidor också. Och det är ingen som sagt att en halv grillpinne skadat någon..

Nåväl. Dagens variant på isglass har smaken av mandarin. Det är även lite jordgubbsströssel inuti men det syntes lite dåligt.

Ha en fin fredag!

Recept:
Mandarinjuice
strössel

Häll mandarinjuice i en liten mugg och strössla lite i. Låt stå i frysen i ca en timme. Stick sedan ner en pinne i och strössla lite till så det blandar sig med isen. Ställ tillbaka i frysen i ca 3 timmar tills den är helt fryst.

3 kommentarer:

  1. Anonym8:44 em

    Har du ett recept påglassen?

    SvaraRadera
  2. Ha, grillpinne, varför tänkte man inte på det, vi undrade nämligen oxå lite vart du hittat dom.

    SvaraRadera