onsdag, april 01, 2009

jenny-lur

Berättelsen om hur jag lurade Jenny i förmiddags.

sms-konversation:
Jenny: Hej, är du i stan
Jag: Nä, jag är i Stockholm.
Jenny: VA?! vad gör du där?
Jag: Ska vara med i tv4 ikväll. Försökte ringa dig igår men du svarade ju inte.
Jenny: Jag vet, min mobil var urladdad. Vad ska du göra på tv4?
(Här någonstans insåg jag att mitt lur var jättetråkigt så jag tänkte att hon får komma på luret själv.)
Jag: Ska vara med i en debatt om APRIL-SKÄMT.

Men icke. Den blåögda kvinnan gick på skiten. Efter nån timme ringer hon och är helt uppspelt för att jag ska få vara med i tv. Frågar massa saker, jag spelar med självklart.

Nu tror Jenny att jag kommer vara med på tv4 ikväll klockan 6. Så himla kul när hon börjar bläddra runt och inser att jag inte alls är med på tvn. Någon stans där hoppas jag att hon inser luret och skrattar så hon gråter. Sen ringer hon till mig och är lite sådär arg fast skrattig. Åh.



Jenny läser för övrigt inte min blogg.

2 kommentarer:

  1. Anonym4:55 em

    haha oj, lite lättlurad kanske?

    SvaraRadera
  2. Anonym12:51 em

    vad var det roliga?

    SvaraRadera