onsdag, april 22, 2009

Deg-korven

Klockan är halv ett. Jag har fortfarande min pyjamas på mig. Vad är det här känner jag lite nu?

Har ingen någonting jag kan göra istället för att sitta här och tråka ihjäl mig?

Drömde en jättemärklig dröm hela natten för övrigt. Det var fyra möss som hade varsin sten. En röd, en grön, en gul och en blå. Så jag döpte dem till det. Sen var plötsligt jag och Jenny vid en jättejättestor segelbåt. Vi skulle på något vis hissa ner en liten segelbåt ifrån den stora. Men den bara åkte iväg hela tiden. Sen blev det storm. Då kom pappa och Ebba och skulle hjälpa oss. Men helt plötsligt var pappa sur på mig. Sen var vi tillbaka i huset där mössen var. Då var hela tjocka släkten där. Och mössen hade gjort hål i min favorittröja. Helt plötsligt hade jag fyra stycken av den tröjan och de hade bitit i allihopa. Då stängde jag in dem i en liten liten låda för att de inte skulle gå fria. Ingen märkte det och mössen kanske dog. Det vet jag inte. För sen vaknade jag.

Åh herregud, nu fick intressesmurfarna något att göra igen. Jag känner att jag har börjat hålla dem sysselsatta nu för tiden.

Aja.

2 kommentarer:

  1. jag kan teckna en fsk för segelbåten i drömmen!!

    SvaraRadera
  2. Anonym3:51 em

    Jo tack gärna en ny header...igen;-). / Å

    SvaraRadera