måndag, juni 15, 2009

spindelforskarn

Vi minns väl alla hur det var när man var liten.
Allt var bra hela tiden så länge man fick sitt lördagsgodis och sin veckopeng.

Var det bara jag som helt seriöst trodde att jag skulle bli fotbollsproffs när jag blev stor?

Nä.

Kändes inte så.

Andra yrken jag kunnat tänka mig var: Ambulansförare, astronaut eller spindelforskare.

Men jag minns speciellt hur jag och Ebba planerade våra liv. Ebba skulle bli hårfrisörska och jag skulle bli fotbollsproffs. Ebba skulle få klippa mitt jättelånga hår och sätta upp det bra så jag kunde spela fotboll även om jag hade så långt hår.

Tänk ändå.

Nu har jag klippt av håret, slutat spela fotboll och jobbar på ett jäkla lager.

Det blir inte alltid som man tänkt sig inte.

Fast det finns ju lite tid kvar.

2 kommentarer:

  1. Jädrans snygg blogg!
    Letade rebusar och så hamnade jag här!

    SvaraRadera
  2. Jag trodde att jag skulle bli hockeyproffs. NU tror jag att jag ska bli tränarproffs, typ. Ba' ändrat lite i mina drömmar.

    SvaraRadera