fredag, juni 26, 2009

bikiniångest

Det där med bikiniångest som jag skojade lite om häromdagen var det helt plötsligt folk som reagerade på.

VA? Har du det? Eller nej, men nä.

Ungefär.

Jag har lika lite bikiniångest som Zlatan har fotbollsångest. Jag orkar inte tänka på sånt. Ödsla massa energi och självförtroende på grund av en dum bikini.
Klart att man kanske inte alltid känner sig bäst, mest vältränad i världen eller vad det nu är man vill. Men ändå.

På något vis önskar jag att jag kunde ge all bekräftelse i världen till de tjejer som går runt och nojar. De som knappt vill åka till stranden. De som mår dåligt på riktigt och struntar i att äta.

Jag vill klappa dem på huvudet och berätta att de är bra. Att de är snygga och fina. Att det inte spelar någon roll hur man ser ut.
Att de som tycker att det spelar roll är såna man ska kasta av ett flygplan över Atlanten.

Precis så vill jag göra.

hejdå.

2 kommentarer:

  1. Anonym9:02 em

    jag vill me

    SvaraRadera
  2. Vad fint sagt av dig! Jag tycker att du ska göra på det viset, det kommer att bli en mycket finare planet att leva på det då. Kör ba'!

    SvaraRadera