onsdag, juni 10, 2009

Barn-dagen

Dagen på dagis var rolig och tröttsam. De små liven var farligt roliga, några var mindre roliga. En ville kramas varje sekund och en annan kastade stövlar på mig.

Vid ett tillfälle när jag satt på ett lågt bord klättrade en upp på mina axlar, en annan hängde på framsidan och två försökte hänga sig runt min hals. Då var det en liten jävel som kittlade mig under fötterna. Höll ju på att slänga av killen som satt på axlarna.

Sen lekte vi frisör och gjorde flätor. Då var det en som lekte frisör på riktigt och klippte av en liten bit av mitt hår. En aning oskönt men det är sånt man får leva med.

4 kommentarer:

  1. Ja, det handlar BARA om att tjäna pengar. Men det finns de som är i samma ålder som mig som jobbar där som inte verkar ha några planer på att byta jobb! Har man inga framtidsdrömmar eller framtidsplaner då eller? Jag ska både bli fotbollsproffs, rockstjärna, superjouranlist, tv-kändis och få rollen som björne i björnes magasin (helt sant). Och jag kämpar för det varje dag, typ!

    SvaraRadera
  2. Klippte någon av en bit av ditt hår? Lever den personen fortfarande?

    Tack för att du visade hur du klämde fingret, nu förstår jag HUR det går till, men jag förstår inte ATT det KAN hända :D

    SvaraRadera
  3. Har du något emot mig? Ta inte hennes parti. Det var ELAKT skrivet - inte "lite roligt". Elakt. :D Herregud..hade jag varit göteborgare så hade du hållt med mig, visst?

    SvaraRadera
  4. Oj, du bryr dig visst. Lite, åtminstone. Nja, alltså jag tar inte åt mig eftersom jag har fått känslan att hon är en ganska glad person, men skulle hon ha varit en sur person då hade jag aldrig i hela mitt liv kommenterar där igen. Hon kanske tycker att jag är jobbig. Folk kan nog ganska lätt tycka det. Jag är jobbig. Men nu har jag inte tagit åt mig:D

    SvaraRadera