tisdag, december 07, 2010

Annas julkalender lucka 7



























HO HO HO, lucka nummer 7. KNÄCKKLUBBA. Att man inte tänkt på det tidigare. Typ i förrgår när jag gjorde vanlig knäck. Nåväl. Jag insåg hur mycket godare det är att äta knäck på pinne än som en liten klump sådär som man brukar.



Jag gjorde knäck precis som man brukar. Ja, ni vet.
2dl sirap, 2 dl grädde och 2 dl socker. Koka långsamt först och sen mer. Gör kulprov, denna måste vara rätt så hård.
Sen la jag klubbpinnar på en plåt med bakplåtspapper och använde skedar för att klicka ut på pinnarna. Låt stelna en liten stund. Lossa sedan försiktigt knäckpinnen från plåten. Klart!

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar vart jag kan köpa klubbpinnar och sugarpaste =) Gillar din blogg jättemycket och har fått mycket inspiration av dig ;p Du får gärna skicka ditt svar till mitraekstrom.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Halloj. Klubbpinnarna har jag köpt på strössel och annat, sugarpasten/flowerpasten brukar jag köpa på tårtdekor som ligger i kungälv ganska nära där jag bor.

    SvaraRadera
  3. Tror du det funkar lika bra med klubbpinnar i trä? Dom finns enkelt att köpa på panduro =)

    SvaraRadera
  4. Ja självklart! Jag har kapat grillpinnar ibland när mina tagit slut.

    SvaraRadera
  5. Hej, tack för kommentaren! Du tittade visst in hos mig i ett ögonblick av undantag, för jag brukar vara ganska frikostig med bilder :) Skriva ganska långt dessutom, det får jag skärpa till mig med :P
    Men i mitt senaste inlägg är det gott om bilder, från Kungälv till och med!

    SvaraRadera