fredag, oktober 17, 2008

aggressioner, paraplyer och spelningslista

Ibland kan jag få för mig att bara vilja slå en människa eller bara skrika HAAAALLLÅÅÅÅÅÅÅ!! Ni vet känslan. Som häromdagen när en ful tjej satte sig på min väska på bussen och lyssnar på jättehög skitdålig musik som liksom trängde in igenom min fina musik. Hela resan in till jobbet satt jag och räknade. Ni vet, räkna till 10 för att lugna ner sig. Jag räknade till typ 12484 och ändå ville jag slå henne när jag klev av. Eller som när det började regna i tisdags och jag inte hade ett paraply. Så kom det förbi en sån där perfekt person med fint stort paraply. Min instinkt sa " Ta paraplyet Anna, TA DET!!" Sen kom jag på en sak. Tar man något från någon lite halvöppet sådär. Då måste man ju springa efteråt. Och hur snabb är man när man springer med ett paraply egentligen? Hur många har ens provat? Jag räknar in mig i skaran som har provat. Det blir en viss fallskärmseffekt. Hur kommer det sig att det händer när man springer på platt mark och inte när man vill hoppa ner från balkongen? Svåra frågor . Här kommer iaf veckans spelningslista!

1 kommentar: