fredag, november 10, 2006

third time ever


walla.
Idag har jag simmat på gympan, trevligt absolut. Jag var snabbast och sånt gör det mycket mer trevligt. Jag undrar varför just jag har en sån tävlingsinstinkt. Jag måste vinna annars blir jag sur! Om jag inte vet att jag gjort mitt absolut bästa och att det inte räckte så är det rätt lugnt. Men eftersom jag vet att man alltid kan pressa sig och köra liiite mer än vad man gör så händer det inte ofta att jag är glad efter att jag förlorat.
Fick reda på att vi inte har någon match i morgon också. Det är rätt tråkigt men några kvinnor i laget skulle simma istället. Jag lär iof vara död eftersom jag simmade idag också. Menmen det är smällar man får ta.
Fick en skojig flashback från oasen precis också. När jag o lisa var där typ för ett halvårsedan och vi satt i bastun o snacka om att man kanske borde ta o sola nån gång med tanke på hur bruna vi var just då osv. en svart tant som också satt i bastun började då föreläsa för oss om hur det var som "brun" i samhället. de använde puder o "vit kräm" för att bli blekare. och varje gång någon fick ett barn som inte var så brunt så sa de : oh vit barn! hm . jobbigt det där. efter att någon sagt nåt sånt vet man inte riktigt vad man ska säga. lisa blev lika tyst som jag och det bör tilläggas att varken jag eller lisa är några tysta människor. nåväl. vi tog oss ur bastun ganska snabbt och ja. resten är faktiskt inte så jätteintressant.

Idag är det idol. För en vecka sedan när danny åkte ut funderade jag på att bojkotta hela programmet. Men det orkar jag inte, det är alldeles för bra. Idag kommer nog cissi åka ut. Tråkigt för henne men hon och johan är sämst och johan har fått några tappra människor att rösta på honom, fråga mig inte hur.. men det spelar väl inte så stor roll. Han kommer ändå inte vinna, därför är det inte så noga när han åker ut. Jag är också ganska så säker på att markus eller erik kommer vinna. Det trodde man inte riktigt i början, inte erik liksom. men han har blivit riktigt bra!
nåväl. jag har faktiskt annat för mig en fredag som denna..
ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar