onsdag, maj 30, 2012

Studentcupcakes

Nu i studenttider tänkte jag uppdatera med studentcupcakesen som jag gjorde när min syster tog studenten.

Förresten så tänkte jag fira pyttelite här borta. Detta är nämligen mitt 2000e inlägg här i bloggen!

Ett basic recept som man kan ploppa i lite allt möjligt i.

(Studentmössorna är gjorda i sugarpaste)


20 minicupcakes:
1 Ägg
1 dl Socker

1, 75 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

50g smält smör
0,5 dl yoghurt

Rivet skal från 1 citron

Gör såhär:
- Sätt ugnen på 225°C.
- Vispa ägg och socker pösigt i en bunke. 
- Tillsätt vetemjöl, vaniljsocker och bakpulver och rör om. 
- Vänd ner smält smör, yoghurt och citronskal och rör tills det inte finns några klumpar.
- Ställ in i ugnen i ca 10 minuter.


Frosting:
50 g mjukt osaltat smör
50 g philadelphia
2-3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

3 kommentarer:

  1. Vilka fina! perfekt att bjuda på :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt söta cupcakes, den lilla studenhatten var pricken över i:et! :)

    /Linn @ http://morningdiaries.blogg.se

    SvaraRadera