tisdag, maj 15, 2012

mumsbitar!

De här gjorde jag till fredagens knytkalas när alla skulle ha med sig något gött. Jag tänkte att det kan vara fint att göra något som man ta i en eller två tuggor. Fast de blev lite större än jag tänkte mig. Så gör dem små. Det blir nog bättre.

Alla delar funkar självklart själva också men jag tyckte det blev gott ihop.


Chokladkaka, marshmallow och hallonmousse. Fint.


Chokladkakor:
1,5 dl Strösocker
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 krm salt
150 g mjukt smör
1 ägg (lätt uppvispat)

Gör såhär:
– Sätt ugnen på 175 grader.
– Blanda alla de torra ingredienserna och rör sedan ner smöret och till sist ägget.
– Forma 30 st små bollar och lägg dem på en plåt.
– Ställ in i ugnen och grädda i 10 minuter.
– Låt svalna. ÄT!

3 kommentarer:

  1. Åh vilka fina :) en perfekt munsbit på ett kakkalas eller som en liten sockerkick efter en maffig middag. Det här ska jag nog låna någon gång ;)

    SvaraRadera
  2. Så gott det låter! Och otrolgit söta var de :)

    SvaraRadera
  3. Så mumsigt det såg ut :)

    /MsSophie

    SvaraRadera