tisdag, november 25, 2008

Intervju med kvinnan

- Hej kvinnan!
- Hallå du.
- Hur står det till såhär på kvällskvisten?
- Jodå, lite trött efter allt strykande bara.
- Strykande?
- Ja, när man blir vuxen måste man stryka sina egna klänningar.
- Fan vad jobbigt.
- Jag vet, typ det sämsta med att bli gammal.
- Okej, vad är det allra sämsta då?
- Kanske när man köper en dator för hela månadslönen i juletider.
- Ja, den är tuff.
- Lite faktiskt, men jag och Mackan är skitnöjda med varandra. No regrets där liksom.
- Skönt det, vad är det bästa med att bli gammal då?
- Att man får supa sig redlös precis när man vill!
- Va? är det verkligen hela sanningen?
- Nä okejdå, du känner mig så bra. Det där med o supa är inte riktigt min grej. Men det är mest för jag blir full på en cider. Hur spännande blir det då liksom.
- Nä det är sant.
- jupp.
- På tal om cider, vilken är din favoritfisk?
- Guldfisk, lätt.
- Okej. Är du trött nu?
- Ja, svintrött.
- Godnatt
- Godnatt

Det bästa med att intervjua sig själv är att man kan leda samtalet exakt dit man vill. Inga jobbiga frågor liksom, bara trevligheter.

6 kommentarer:

  1. frågan är om du verkligen har alla indianer i kanoten??

    SvaraRadera
  2. Anonym8:27 fm

    Om det är så bra att intervjua sig själv varför ser du då så skraj/ilsken ut? borde ju vara nöjd och glad. Djuplodat för övrigt...

    SvaraRadera
  3. Anonym10:59 fm

    Fick en liten samma känsla som Robin verkar ha fått: "går hissen hela vägen opp"?

    Underlig är du. Underlig så det förslår. Underhållande underlig. Underligt underhållande.

    SvaraRadera
  4. Anonym4:52 em

    nu fattar jag!!! mac, mackan!

    SvaraRadera
  5. Men Amanda, det var ju det som var hela poängen med namnet!

    SvaraRadera
  6. Anonym10:30 fm

    hahahaha

    SvaraRadera