lördag, december 29, 2012

Årets bästa recept

Det har varit ett år med mycket bakande. Kanske även en del tänkande. Istället för att bara baka som jag gjort tidigare bestämde jag mig för att baka när det faktiskt fanns något att baka till. Sen går det ju alltid att hitta såna tillfällen om baksuget verkligen slår till. 

Jag tänkte i alla fall bjuda på årets fullträffar, som jag bakat både en och två och säkert tre gånger med.

Först får det bli den här chokladcheesecaken som jag gjorde till påsk. Som jag förresten tänker göra till nyår med. Fast en annan variant med hallonmousse och passionsfruktssås. Men det är en annan historia. Fantastisk är den i alla fall. Receptet hittar du här.


Nästa fullträff får nog vara den här finska hallonpannkakan som jag hittade på Pinterest. Den har blivit en stor favorit på frukostbordet hemma hos mig. Receptet hittar du här.



Sen får det bli de här kakorna som ser ut som glasskulor som jag bakade många gånger under sommaren. Receptet hittar du här.


Och efter sommaren kommer hösten. På hösten är den här äppelkakan extra god. Den sitter liksom lite extra fint sådär en mysig söndag i oktober. Receptet hittar du här.


Sist men inte minst får det bli den här magiska choklad och kolapajen. Ännu ett alternativ för nyårsdesserten faktiskt. Kanske får fundera på det där en gång till. Smarrig som tusan är den!
Receptet hittar du här.



Sådär ja. Det var årets bästa recept härifrån. Hoppas att ni har haft lika kul som jag!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar