onsdag, oktober 24, 2012

mina godaste brownies


För några veckor sedan fick jag ett fint paket från Fazer med massor av goda chokladiga saker. Så jag kände att det var dags för lite brownies. Detta receptet är verkligen så gott! Blir lagom kladdigt och riktigt god chokladsmak. 



Brownies:
150 g smör
1 dl kakao

3 ägg
3 dl socker

1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljpulver
1 krm salt
2,5 dl vetemjöl

75 g vita chokladknappar/hackad vit choklad

Gör såhär:
– Sätt ugnen på 150 grader.
– Värm smöret i micron och blanda ner kakaon så det blir en geggig chokladröra.
– Vispa ägg och socker pösigt.
– Vänd ner bakpulver, vaniljpulver och salt. Vänd sedan ner chokladsmöret.
– Vispa försiktigt ner mjölet och den vita chokladen.
– Fördela i en form och ställ in i ugnen i 30-35 minuter.
– Ställ in i kylen och när kakan har svalnat kan du skära upp i små fyrkanter.

4 kommentarer:

  1. Hihi vad gott! Vill du läsa min blogg? Den heter
    elsahultm.devote.se! Kram på dig! /elsa

    SvaraRadera
  2. Åh att äta en brownie och sen känna bitar av vit chocklad är ju drömmen!

    SvaraRadera
  3. Kristin10:40 fm

    Hej! Jag undrar vad du lagt ovanpå kakan? :) Med vänlig hälsning, Kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristin10:41 fm

      Alltså chokladen. Inte den vita bollen ;)

      Radera