torsdag, januari 29, 2009

alla indianer i kanoten

Jag är en tänkare. Ibland tänker jag på viktiga saker och ibland svävar jag iväg. Oftast svävar jag iväg och tänker på massa konstiga saker.
Igår när jag skulle gå och hämta en kaka kom jag på en sak. Egentligen vet jag inte om det är roligt eller inte men strunt samma. Ni vet de där uttrycken "åh, han har inte alla hästar i stallet" eller "Hon har inte alla tomtar på loftet" och så vidare. Det finns ju hur många som helst. Jag tänkte att man kan komma på lite egna såna. Typ "Hej, jag har inte alla siffror i sodukot" eller "Den där har nog inte alla ben i kroppen" eller kanske "Hoppsan, han har nog inte alla taggar på kaktusen". Ni fattar vad jag menar. Hjälp mig komma på en ny bra. Den som kommer på den bästa får ett litet pris. Lägg märke till ordet litet.

Förresten, rebusen. Verkar som att den är lite svår. Ger er en ledtråd. Första ordet är förnamnet på mannen på bilden.

4 kommentarer:

  1. Anonym1:50 em

    Den bästa är ju " Hissen går inte ända upp".

    "Tänt men ingen hemma", är också en favorit.

    "Inte den vassaste kniven i lådan"

    "inte alla flingor i paketet"

    "låter som 'slösas' sparbössa i skallen på'na"

    Så, nu fick du några. Alla kanske är sådana du eftersökte, men ändå.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:06 em

    Anna, anna, anna... så fort jag ska använda mig av "han har inte alla" uttrycket, så kommer jag på en ny. Du har ju inte alla tangenter på tangetbortdet va! ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym5:23 em

    "Inte alla flingorna i filen" heter det väl?! Men, du Anna! Vår skiva är klar. Ville du ha ett ex?!

    SvaraRadera
  4. Anonym10:15 fm

    hahaha, inte alla indianer i kanoten. den var rolig. jag kom inte på nån själv. jag är dålig.

    SvaraRadera