torsdag, juni 04, 2015

Ärtbiffar med mynta en fin onsdag

Hurra för onsdagar!

Igår hade jag en himla fin dag. Jag gick lite tidigare från jobbet och fixade lite småsaker på stan. Sedan kom jag hem och då hade Henke börjat med maten.

Vi hade planerat att göra Sandras ärtbiffar. Och de blev magiskt goda. Smeten blev kanske lite lösare än väntat, kan berott på att vi hade oändligt stora ägg hemma. Men det gick ändå. Stekte dem lite som amerikanska pannkakor och klickade ut rätt i pannan. Till ärtbiffarna hade vi färskpotatis och en god sås med mynta, fetaost och citron. MAKALÖST gott!

Under dagen hade också Granit re-postat en av mina bilder på instagram vilket gjorde att jag fick nästan 100 nya följare. Kul om något.

Efter middagen bakade fyra(!) tårtbottnar som ska vara till morgondagens studentmottagning för lillebror och lördagens familjemys-kalas. Jag hoppas på succé.

Nu ska jag faktiskt iväg och klippa mitt stackars hår. Hoppas du får en fin torsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar